Explore

 Descarregar Pdf

1. Submerged Godàs

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Escola Frederic Godàs

Població: Lleida

Nom de l'entrenador/a: Sílvia Buil

Nom dels i les components de l'equip: Laura Silano Blanco, Rebeca Martin Rostas, Laia Turmo Bosch, Martí Badia Torrentó, Alexandre Granados Córdova i Jan Juclà Vela.

Títol del Projecte d'Innovació: Investiguem i cuidem el mar!

Breu resum del Projecte d'Innovació: A partir del disseny (hem treballat els plànols) i construcció d'un centre d'investigació i recuperació de fauna i flora marina, hem desenvolupat tota la resta de la nostra recerca i construcció de maqueta. El primer que tenim és un vaixell grúa que porta a terme un rescat d'una tortuga ferida, auxiliat a sota de l'aigua per un submarí. A banda d'això, enviem un submarí no tripulat a les profunditats abissals per recollir fotos i vídeos del calamar gegant, per a la investigació del nostre centre. També hem fet una recerca i posterior construcció a la maqueta de diferents animals que viuen a les tres capes de profunditat marina i hem investigat/construït sobre els vaixells enfonsats.

Per últim, hem construït a la nostra maqueta una "replica" de l'Ictineu 3, submarí tripulat que és capaç d'arribar a les majors profunditats i a més a més, és de disseny català.

2. Els megalodons juniors

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Col·legi Santa Anna

Població: Lleida

Nom de l'entrenador/a: Laura Trujillo / Laura Garcia

Nom dels i les components de l'equip: Clàudia, Adriana, Joabe, Alba, Marina i Thiago

Títol del Projecte d'Innovació: La vida sota el mar

Breu resum del Projecte d'Innovació: La primera part és una platja amb diferents tons de sorra i una caseta d'investigació. A la vora del mar està el submarí fent descobertes. A la zona més baixa, hi ha un vaixell esfontsant-se amb un tresor, i més avall hi ha un peix llanterna. 

3. Submerged Lego Jungle

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: FEDAC Guissona

Població: Guissona

Nom de l'entrenador/a: Mercè Marsol

Nom dels i les components de l'equip: Jaume, Àlex, Miquel, Dúnia, Berta i Arlet

Títol del Projecte d'Innovació: Salvem els coralls

Breu resum del Projecte d'Innovació: Els oceans afronten problemes crítics que amenacen la seva biodiversitat i salut. Els esculls de corall pateixen blanqueig a causa de l'escalfament global i l'acidificació dels oceans, que debiliten les simbiosis amb les algues que els mantenen vius. També estan afectats per la contaminació i la pesca destructiva. Els plàstics, en particular els microplàstics, s'han acumulat massivament, perjudicant les espècies marines que els confonen amb aliment, alterant cadenes tròfiques i generant impactes ecològics.

A més, explorar el fons marí és un repte logístic i tecnològic. Les enormes pressions, la foscor total i la immensitat dels oceans dificulten l'accés i la recopilació de dades. Encara en sabem molt poc, tot i que aquestes zones amaguen ecosistemes únics i potencials solucions biomèdiques i climàtiques. Els avenços en robòtica i tecnologies submarines estan ajudant, però encara queda molt per descobrir.

4. Los Krakens

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Col·legi el Carme

Població: Lleida

Nom de l'entrenador/a: Aleix Garcia

Nom dels i les components de l'equip: Robert Morcillo, Guillem Frigola, Enzo Rueda, Hèctor Noguero, Roc Minguell i Arnau Fité 

Títol del Projecte d'Innovació: Los Krakens

Breu resum del Projecte d'Innovació: Els Krakens se submergeixen a les profunditats de l'oceà per descobrir noves espècies marines

5. AV Super Pandes Liles Robots

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Escola Mossèn Albert Vives

Població: La Seu d'Urgell

Nom de l'entrenador/a: Jaume Roy

Nom dels i les components de l'equip: Aurem Roy, Ainet Cadena, Júlia Olm i Queralt Garcia

Títol del Projecte d'Innovació: La tortuga Lisi

Breu resum del Projecte d'Innovació: Les exploradores volen visitar la tortuga Lisi que van rescatar fa temps i no la troben enlloc. Decideixen aventurar-se a les profunditats del mar per trobar pistes.

6. Els submarinistes

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Col·legi Santa Anna

Població: Lleida

Nom de l'entrenador/a: Carlos García Bigatà / Laura Garcia Taboada

Nom dels i les components de l'equip: Alex, Manuel, Emma, Airén, Taia i Biel

Títol del Projecte d'Innovació: Les parts de l'oceà

Breu resum del Projecte d'Innovació: En una platja misteriosa es troba l'equip dels submarinistes, que es submergeixen i descobreixen espècies inexplorades.

7. Lego Jungla oceànica

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: FEDAC Guissona

Població: Guissona

Nom de l'entrenador/a: Jéssica Gómez Valero

Nom dels i les components de l'equip: Pau B, Pau F, Max, Nia, Berta N i Victòria

Títol del Projecte d'Innovació: Salvem els cetacis i les tortugues marines

Breu resum del Projecte d'Innovació: Els oceans afronten diversos problemes que afecten greument els cetacis (com balenes i dofins) i les tortugues marines. En el cas dels cetacis, un dels principals problemes és la contaminació acústica generada per vaixells, sonars i activitats industrials, que interfereixen en la seva capacitat per comunicar-se, orientar-se i caçar. També són víctimes quan, col·lisionen amb els vaixells accidentalment, quan pesquen i queden atrapats en les xarxes, i per la contaminació química que afecta la seva salut i la cadena alimentària.

Pel que fa a les tortugues marines, les principals amenaces inclouen l'ingestió de plàstics, que confonen amb meduses, i la destrucció dels llocs de nidificació a causa de l'urbanització costanera i el canvi climàtic, que altera la temperatura de la sorra, afectant el sexe de les cries. A més, igual que els cetacis, també són vulnerables a la pesca accidental i a la contaminació. Aquestes espècies són essencials per a l'equilibri dels ecosistemes marins, i la seva protecció és crucial per garantir la salut dels oceans.

8. Legomar

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Escola Frederic Godàs

Població: Lleida

Nom de l'entrenador/a: Júlia Montanyà

Nom dels i les components de l'equip: Guillem Asensio Descamps, Júlia de la Fuente Olivera, Aitor Luque Jové, Joan Pau Molinas Irkha, Gal·la Molins Teixidó i Anna Serra Comaposada

Títol del Projecte d'Innovació: Legomar: expedició Godàs

Breu resum del Projecte d'Innovació: Els oceans són els grans desconeguts del nostre planeta i encara ens queden molts aspectes per descobrir sobre ells. El nostre projecte es basa en l’ús de la tecnologia per aconseguir esbrinar com són realment i estudiar-los en profunditat. A la vegada, el nostre equip pretén ser respectuós amb les espècies i l’ecosistema marí, per aquest motiu us presentem una maqueta que fa un ús sostenible de l’energia amb l’objectiu d’estudiar aquest ecosistema respectant tant les espècies com l’entorn. Ah! I també reduir l’impacte de la contaminació que pateixen els nostres mars i oceans.

A partir de la nostra base científica i la tecnologia amb la que aquesta està equipada, l’equip Legomar inicia una expedició a la zona abisal. Aconseguirem fer algun descobriment? Acompanya’ns en aquesta aventura! 

9. AV Les Narvals

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Escola Mossen Albert Vives

Població: La Seu d'Urgell

Nom de l'entrenador/a: Òscar LLuch Serrat

Nom dels i les components de l'equip: Uma Llahí, Greta Llahí, Agnes Canut i Júlia Lluch

Títol del Projecte d'Innovació: Al Mar i ha moltes coses a netejar 

Breu resum del Projecte d'Innovació: Exploració del fons marí, i neteja

10. ELS DOFINS DAURATS

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Col·legi El Carme

Població: Lleida

Nom de l'entrenador/a: Iris Agustí Bruzón

Nom dels i les components de l'equip: Nerea Ibars, Aina Franch, Paula Garcia, Txell Balagué i Evelyn Gómez

Títol del Projecte d'Innovació: Els dofins daurats

Breu resum del Projecte d'Innovació: Els dofins daurats se submergeixen per descobrir noves aventures i descobrir diferents espècies marines.

11. AV ROBOMARINS

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Escola Mossèn Albert Vives

Població: La Seu d'Urgell

Nom de l'entrenador/a: David Pérez Barbero

Nom dels i les components de l'equip: Dante Pérez, Guerau Pérez i Arau Ros

Títol del Projecte d'Innovació: Aventura submarina

Breu resum del Projecte d'Innovació: Un viatge submarí des de la superfície del mar fins a les foses abissals

12. ELS CORALS

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Col·legi El Carme

Població: Lleida

Nom de l'entrenador/a: Iris Agustí Bruzón

Nom dels i les components de l'equip: Martina Portolés, Blau Merino, Joel Muñoz, Chloe Ainoza, Sergio Tomàs i Blanca Gregori

Títol del Projecte d'Innovació: Els Corals

Breu resum del Projecte d'Innovació: El grup d'investigació els Corals han descobert una nova espècia marina conjuntament amb amb el seu hàbitat. 

13. Exploradors del silenci marí

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Col·legi public Creu del Batlle

Població: Lleida

Nom de l'entrenador/a: Rosana Tomàs

Nom dels i les components de l'equip: Àreu Coma Solé, Jordi de Gràcia Pastells, Sun Hoa Miret Miquel, Ezequiel Melendi Diaby, Jan Elaya Lao Tomàs i Daniel Navarro Navarro

Títol del Projecte d'Innovació: Balades blaves: preservant la música a les profunditats

Breu resum del Projecte d'Innovació: Les balenes i altres animals marins es desorienten a casusa del soroll produït pels vaixells i els sónars. Això dificulta la seva navegació i comunicació, afectant la seva supervivència. Per tant, volem conscienciar a les persones que respectin el seu hàbitat i no afegeixin soroll innecessari: les balenes necessiten silenci per viure i sobreviure.

14. AV CADÍ ROBOTS

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Escola Mossèn Albert Vives

Població: La Seu d'Urgell

Nom de l'entrenador/a: Mercè Parés Codina

Nom dels i les components de l'equip: Jan Rabasa Arnau, Aniol Ramoneda Torrescasana i Martí Julia Pares

Títol del Projecte d'Innovació: Cadí Robots

Breu resum del Projecte d'Innovació: Treballem entre tres amics companys de tercer de primària la temàtica proposada per la First Lego League per aquest 2025, amb el descobriment del món submarí i com la tecnologia ens ajuda a investigar-lo i coneixer-lo. Un món molt llunyà al nostre dia a dia per la zona geogràfica on ens trobem, el Pirineu. 

15. Guineuetes Lego League

Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu: Escola Marinada

Població: Vilanova de Bellpuig

Nom de l'entrenador/a: Kate Gutiérrez i Maria Blanc

Nom dels i les components de l'equip: Pau Gassó Domingo, Quim Aldomà Brufau, Júlia Peruga Fontanet, Valença Roma Pascual, Lila Valls Artero i Laia Escué Miquel

Títol del Projecte d'Innovació: Salvem el fons marí

Breu resum del Projecte d'Innovació: Convertim el nostre submarí amb l'objectiu d'utilitzar-lo per detectar aquelles brosses de l'impacte humà que resideix al nostre fons marí. Amb l'objectiu de conservar i investigar com l'activitat humana afecta els ecosistemes marins i pensar accions per protegir-los, relacionant-ho amb l'ODS 13 (Acció pel clima) i l'ODS 14 (Vida submarina).

A més a més, ens preparem per conèixer la biodiversitat marina, coneixent les diferents espècies que viuen a les capes del nostre oceà, tenint consciència i valorant la importància de l'equilibri de l'ecosistema. Finalment, aprendrem com els submarins i les tecnologies del nostre dia a dia, ens ajuden a investigar els oceans, el fons més desconegut del planeta. 

   Darrera modificació: